böcker.

kom på att jag har ju inte berättat om idag.. men iaf så vakande vi vid typ 12 idag efter att ha somnat vid typ 8, och kollade på film .. efter filmen så fortsatte cajsa kolla på tv med jennie´s syrra melina medans jag och jennie drog in på hennes rum och jennie satt sig vid datorn och jag satt och läste ett kapitel i en bok som jennie tipsade mig om .. eftersom att jag nämligen älskar att läsa! ... boken heter "pojken som inte fanns" som är fortsättning på "pojken som kallades det" och tredje boken som är en sammanfattning av dom två första böckerna heter "pojken som överlevde" .. det är nämligen så att författaren har skrivit om sin barndom.. och bara under det kapitlet jag läste mådde jag hur dåligt som helst.. det var hur hemsk som helst..
dom är skriven av Dave Pelzer..

'
Första boken..


Andra boken..


Tredje boken..


Pojken som kallades "det", handlar om hur han blir plågad på ett oerhört grymt vis av sin psykiskt sjuka och alkoholiserade mamma från 4 till 12års ålder varefter han blir omhändertagen av myndigheterna! Daves upplevelser betraktas som ett av dom tre värsta fallen i hela Kaliforniens historia..

Pojken som inte fanns: ett fosterbarns sökande efter kärlek hos en familj, boken handlar om hur han flyttats mellan 5 olika fosterhem under sjuttio talet efter att han vid tolv års ålder omhändertagits av myndigheterna på grund av mammans psykiska och fysiska misshandel. Han lever alltså inte med sin kärnfamilj, men minnena från den plågar honom.

Pojken som överlevde, är den tredje och sista delen av Dave´s trilogi. Den handlar lite om tiden då han blir misshandlad, men i efterhand blir han äldre och äldre. Han försöker komma över sina hemska minnen samtidigt som han försöker publicera boken om sitt liv.

Det hemska är att efter han blev omhändertagen så började hans mamma att misshandla hans yngre bror Richard som oxå har skrivit 2böcker om det..
Jag säger bara att ni borde läsa dom här böckerna för dom verkar sjukt bra,spännande och intressanta!
Efter jag har läst ut Twilight böckerna så ska jag börja läsa dom här sen blir det Harry Potter igen :)
kys åk godnajt alla vi höres imöööraatiden ;)

Kommentarer
Postat av: Melina

Du kommer typ grina om du läser alla 3 :(

Men dom är så grymt bra, kan ta med dom två böckerna hem till dig så får du läsa dom??<3

2010-08-06 @ 13:53:38
URL: http://mellismelina.blogg.se/
Postat av: Jennie

det var från migg :)

2010-08-06 @ 13:54:03
URL: http://jenniiiearcari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0