ta det inte personligt

.. just precis som jag skrev, ta det inte personligt ni som har föräldrar som röker!
Om ni frågar mig så tycker jag det verkligen inte är okej när man ser föräldrar
som går och håller sitt barn i handen sammtidigt som man håller en cigg i andra handen
jag tycker verkligen inte att det är okej alls. Asså det är ofta man ser sånt här.
Föräldrar som röker inomhus,i bilar, bredvid sina barn asså det är inte okej.
Tänk på att röker du så röker dom i din omgivning som inte röker.
Tänk om du sitter och röker bredvid en liten unge på 1år, även fast du blåser
röken åt andra hållet så drar barnet in lika mycket rök endå!
en liten grej jag hittade :
Barn med rökande föräldrar skadas ofta.

Det starkaste sambandet - särskilt med mammans rökning - finns hos barn under två år. Astma och öroninflammationer är vanligare hos barn som tvingas leva med tobaksrök. 
Utvecklingen av barnens lungfunktion kan också hämmas. 
Svenska undersökningar visar att många astmasjuka barn har betydande mängder kotinin i kroppen. 
Att barn får i sig mer nikotin och andra gifter i röken än vuxna kan bero på att de rör sig mer och andas snabbare

Risken för lungcancer ökar enligt ett flertal rapporter med cirka 30 procent för den icke rökare som lever tillsammans med en rökare. 
Man har nyligen också konstaterat ökad risk för hjärt-och kärlsjukdomar. 
Enligt Miljöhälsorapport 2001 från Socialstyrelsen orsakar passiv rökning drygt 1 000 hjärtinfarkter i Sverige varje år. Minst 500 av de drabbade dör.

 

ASSÅ VERKLIGEN INTE OKE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0